Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789065086457 |
Het kan iedere leraar - jong en oud - overkomen: een gebrek aan werkplezier of motivatie. Hoe blijft u - ook op de lange duur - vitaal? Dit boek behandelt vier factoren die de vitaliteit van de leraar bevorderen. Een mix van theorie, onderzoeksgegevens, reflectievragen en oefeningen maakt dit boek tot een inspirerende voedingsbodem voor elke leraar die zijn vitaliteit wil behouden of versterken. Het leraarschap is boeiend, maar kost soms veel energie. Daarom is het belangrijk dat leraren efficiënt omgaan met hun energiehuishouding. Vier factoren Dit boek behandelt vier factoren die de vitaliteit van de leraar bevorderen: - verbinding: betrokkenheid bij het werk, leerlingen en collega's - autonomie: de eigen rol vormgeven en omgaan met grenzen - inspiratie: omgaan met ambities en dromen - prestatie: samen met anderen succes boeken. Bij elke factor beschrijft de auteur welk spanningsveld er speelt en hoe leraren daarmee kunnen omgaan. Ze reikt hiervoor theorie, onderzoeksgegevens, reflectievragen en oefeningen aan. Leraren kunnen hiermee zelf aan de slag gaan en/of samen met collega's, bijvoorbeeld in het team, in de intervisiegroep of in een coachingstraject. Persoonlijk leiderschap Dit boek inspireert leraren om met een 'andere bril' naar hun werk te kijken en biedt hun handvatten om het werk op eigen wijze vorm te geven. Zo komen zij tot persoonlijk leiderschap. Dat wil zeggen dat zij als leraar goed functioneren, maar ook dat zij uitstekende managers zijn van hun eigen energiehuishouding. Vitaal voor de klas is geschreven voor leraren in alle schoolsectoren en is tevens relevant voor schoolleiders en HRM-functionarissen. Want ook de schoolcultuur en het personeelsbeleid kunnen bijdragen aan de vitaliteit van leraren.